kimcy lover, tekan sini !

Tekan like

Friday, April 22, 2011

Jahatnya Cinta part 11

“ SMOKING AREA “ ~ smoke, smell, smile
            “apa keja dah semua ni?”, marah Acha sambil membawa tulisan didinding. Stacy mendekati Acha. Membaca tulisan didinding dan mengerutkan dahinya.
            “takkan faci lelaki xnampak..”, bisik Acha sambil membuka tabir yang menutup Smoking Area itu.
            “mesti dorang join sama”, tuntas Stacy. Acha terbatuk semasa masuk kedalam ruangan itu.
            “cis! Banyak giler puntung rokok..”, marah Acha.
            “budak2 ni memang dah melampau!”, Stacy mula berang sambil membuka sebuah kotak yang berisi kotak rokok.
            “jom keluar. Bau macam gampang!”, Stacy dan Acha melangkah keluar dengan hati yang bingung, panas dan keliru. Baru sahaja mereka menapak keluar pintu, Reza muncul dengan muka bersalah.
            “reza? Kamu buat apa malam2 ni?”, soal Acha.
            “saya kena suruh kemas tempat nii”, jawab Reza tersekat-sekat.
            “setan mana yang buat tempat ni?”, soal Stacy sambil mengoyakkan kad manila yg ditulis ‘smoking area’.
            “kak.jgn!”,
            “kenapa plak?”, soal Stacy.
            “budak2 tu org kaya kak..kuat pengaruh..nanti kita yang kena balik..”
            “reza, berapa kali akak ckp , dorg smua tu, kaya ke miskin ke, sama je. And semua kena ikut peraturan kat sini. Bukan buat perangai macam hantu!”, nasihat Acha sambil memandang muka Reza yang innocent.
            “abang mana yang selalu stay sini?”, soal Stacy sambil memeluk tubuh.
            “abang aril..”, Stacy mengeluh mendengar jawapan Reza dan terus berjalan pantas dengan muka membara.
            “reza balik bilik”, arah Acha sambil mengejar Stacy.

Suasana dewan kedengaran agak riuh walaupun Cuma ada Adira, Aril, Hafiz dan Farid. Gelak tawa dan kisah2 lucu dikongsi sepanjang menjadi sukarela di Program Tunas Remaja. Hentakan kaki Stacy mematikan kata mereka.
            “apa ney!”, Stacy menghumban kasar kadmanila yang dikoyaknya tadi. Aril mengetap bibirnya sambil berdiri memandang Stacy.
            “kau sbgi faci sepatutnya halang dorang bukan join sama! Kita ni diberi mandat tuk didik dorang bukan rosakkan dorang”, Aril menerima serangan dari Stacy dengan kasar.
            “ek el leh! Benda kecik pun kau nak kecoh laa!”
            “benda kecik? Rokok ni benda kecik?”, marah Stacy.
            “KAU JANGAN NAK AJAR AKU KALAU KAU PUN TAK BETUL!!!”, jerit Aril sambil menendang sebuah kerusi didepannya. Semua tergamam. Stacy memandang Aril tajam, matanya seolah membunuh Aril.
            “wey kau ni apesal ha? Angin tak tentu pasal! Kau kenalah tunjuk teladan baik pada budak2 tu!”, jerit Stacy pula.
            “arghh! Bullshit! YANG KAU BERPELUKAN DENGAN LELAKI MALAM2 BUTA KAU IGT TELADAN YANG BAIK KE? WEY. JANGAN PENTINGKAN DIRI SENDIRI LAA WEY!”
            “KAU JANGAN NAK BABITKAN AKU DLM HAL NI”
            “MEMANG HAKIKAT! KAU IGT ELOK SGT KA KALAU BUDAK2 TU NMPK ADENGAN KAU NGAN AKIM TU HAA?”, stacy terdiam mendengar kata2 Aril.
“okay! AKU TAKKAN DATING NGAn AKIM LAGI DALAM MASA YG TINGGAL NI! DAN AKU NAK KAU BUKTIKAN BUDAK2 TU LEPAS PROG NI TAKKAN MEROKOK!!”,
“huh! KAU JANGAN JADI BODOH LA, KALAU KAU NAK TAU, AKIM TU MAIN2KAN KAU JE, SEMUA PEREMPUAN DIA NAK KEBAS”, meja makan didepan Stacy terus ditendang geram oleh Aril. Hafiz menolak Aril dari terus berlaku kasar. Airmata Stacy bergenang. Dalam masa 30 saat Akim dan Shahir meluruh masuk.
            “wey kenapa ni wey?”, Akim masuk secara mengejut. Dahinya membentuk kerutan.
            “kau diam bangal!”, Aril menghumban satu kerusi kearah Akim. Akim terkejut seraya mengelak. Hafiz dan Abang Farid menghalang Aril yang sudah menggila.
            “kau kenapa bangsat!”, Akim tidak segan untuk membalas serangan Aril. Akim menendang semua kerusi yang menghalangnya untuk mendekati Aril dan menendang kerusi didepan Aril sehingga hampir mengenai muka Aril dan Hafiz. Shahir terus memegang tangan Akim namun tiada kesan. Bunyi semakin hingar bingar.
            “wey sudahlah ! jangan jadi mcm budak2 wey”, Adira pula masuk campur sambil menahan Akim.
            “kau diam! Kau punca benda ni Adira!”, Adira terkejut menerima jeritan hebat dari Aril. Abang Farid yang dah panas yang sedang memegang tangan Aril mengambil langkah pantas.

Bukkkk! Satu tumbukan maut bertatah sakit hati dihadiahkan untuk Aril. Aril terjelopok dilantai. Tersangat bising mulut Aril! Amik kau penumbuk sulung dari Abang Farid.
            “kalauu stress kau jangan bawa2 kat sini aril!”, marah Abang Farid. Suaranya menggegar dewan.
            “APA SEMUA NI HA?!”, Akim bingung.
            “takde papa akim. Semua ni salah faham je. Akim takyah risau k.”, Adira memujuk Akim.  Stacy betul mual. Rasa panas semakin membara.
            “KAU BOLEH DIAM TAK ADIRA? AKU DAH MUAL. MUAL ! FAHAM TAK?”, jerit Stacy. Dia menekan perkataan mual itu dan terus keluar dengan rambut yang serabai dan fikiran kusut. Kata2 Aril seolah membuka pekung di dada. Sakit yang tersimpan seolah mahu dizahirkan.
            “sayang!”, Akim menahan tangan Stacy. Dengan pantas...

Akim menerima satu tamparan maut dari Stacy. Semua terdiam.
            “SAYANG? SAYANG? KAU BOLEH TAK JGN SEBUT PERKATAAN TU LAGI? KAU SEBUT PERKATAAN TU DENGAN PEREMPUAN TU. PEREMPUAN TU!”, jerit Stacy sekuat hati sambil menunjuk kearah Adira. Acha terdiam. Stacy mengalirkan airmatanya. Akim memandang Stacy sayu, terasa sampai kelubuk hati yang paling dalam tamparan dari pwincesh hati. Ya Allah , sedikit pun aku tak pernah berniat untuk menyakiti hatinya.  Mata Stacy turut memandang Akim. Mata mereka bertaut seketika, dewan semakin senyap.
            “Saya tak tahan terus dipermainkan macam ni Akim!”, lembut Stacy berbicara tapi mampu menggegar satu dewan. Satu persatu getar suaranya menduga kesetian Akim. Akhirnya hari ini semua kisah terbongkar. Adira juga tahu bahawa Stacy memang terasa dengan sikapnya. Aril bangun dan mendekati Akim. Akim masi kaku memandang Stacy yang sudah berlalu.
            “kau dengar sini bagus2, kau ingat Stacy tu barang mainan yang boleh kau guna pakai bila kau nak? Pagi kau main adira , malam kau main Stacy?”,
            “banggsaat!”, Akim menumbuk bibir Aril. Pergelutan berlaku antara Aril dan Akim. Masing2 seri. Hafiz dan Shahir menghentikan mereka. Farid dengan style ala2 genji keluar mengejar Stacy, malas untuk menyampuk pergaduhan budak bodoh! Acha bingung sambil terduduk, kenapa kitaorg dah jadi macam ni? Adira menangis dan terus keluar.
            “korang ingat aku ni keji sangat nak mainkan hati stacy tu? Aku sayang dia bodoh!”, Akim menolak badan Hafiz dan Aril.
            “kalau ye pun kau jangan layan adira tu sgt!”, saran Hafiz.
            “Adira? Kenapa adira jadi punca? ADIRA TU DAH MACAM ADIK AKU!! KENAPA AKU JADI MANGSA KEADAAN? SEMUA PANDANG SERONG, KATA AKU NI  MAIN KAYU TIGA! KORANG TAKFAHAM SATU PUN TAKFAHAM!AARRGGH”, Akim menendang meja dihadapaanya dan terus keluar. Aril duduk dilantai kepenatan. Hafiz  pun sama dengan muka bingung. Acha memandang Aril sayu, matanya mengandung airmata.
            “saya kecewa sgt”, luah Acha kepada Aril sebelum keluar. Aril tunduk, malu. Tidak dapat mengawal rasa marahnya kepada Akim. Mungkinkah sayang itu masih ada?

******************

Nafasnya seolah tersekat. Airmata tidak berhenti mengalir. Sakit yang dipendam selama ini terbongkar sedikit, seolah ada mangkin yang mendorong. Rasanya dah taknak tengok muka Akim lagi! Rasanya sangat bersalah. Rasanya sangat kecewa. Argh, my baby boo, forgive me. Gumam Stacy sendiri dengan airmata. GAZEBO- tempat meluahkan rasa. Seoalh suda sebati dengan Stacy. Esakan Stacy cepat ditangkap oleh Farid. Farid mendekati Stacy perlahan. Farid memegang bahu Stacy. Stacy menoleh.
            “hem..”, Farid memberikan saputangan kepada Stacy. Stacy mengambil dna terus membuka spekmata empatseginya, mengelap airmata yg bersisa.
            “kena kuat cy kalau kita nak bahagia”,
            “tapi saya tak sekuat itu bang, kekuatan saya semua milik Akim. Kalau Akim pun dah hilang kekuatan cinta tuk saya, mcammana saya nak kuat?”
            “Akim tu sayang dengan stacy. Trust me”
            “setakat sayang bang, takkemana..abang pun syg saya kan?”, Farid terkedu mendengar jwapan Stacy. Diam seketika.
            “saya rasa saya kena bg dia buat pilihan. Between me or Adira”
            “Akim mesti sedih”, Stacy kembali mengalirkan airmata.
            “cy, hadapi semua ni dengan tenang. Abang dah cakap kan, pertahankan cinta ni. Abang tau Stacy dah cinta separuh mati dengan Akim. Kalau Stacy kehilangan Akim nanti, Stacy rasa Stacy akan kuat ke?”
            “saya sanggup kalau dia bahagia ngan Adira”, Stacy menutup matanya semasa menutur itu. Terasa sakit.. Akim mengetap bibirnya, airmatanya bergenang mendengar ucapan Stacy. Kehadirannya masih tidak dirasa.
            “saya tak pernah tipu untuk mencintai dan menyayangi awak”, luah Akim dari belakang. Suara itu membuatkan Farid menoleh. Stacy tunduk. Menangis. Farid berlalu.
            “dengar sini”, bisik Akim lembut sampai memegang muka Stacy. Dengan mata bengkak seperti panda Stacy memandang Akim.
            “saya rasa dah byk kali saya ckp, dah byk kali saya luahkan. Saya memang sayang awk sangat2, saya cintakan awak, saya nak awak jadi puteri cinta hati saya. Takde orang lain, pliz pwincesh”, Akim memegang tangan Stacy.
            “pliz pwincesh, trust me. Jangan percaya kalau org ckp akim x setia. Jangan percaya kalau org ckp akim xjujur.”, luah Akim berusngguh.        
            “saya percaya semua tu. Saya tk pernah ragui cinta awak, masalahnya sekarang hati awak..”, Stacy memegang dada Akim.
            “Hati awak tu dah tak pandai memilih. Jangan kerana cinta kita yg telah lama wujud ni membuatkan awk gagal memilih Adira sedangkan hakikatnya Adira tu ada dihati awak”, tersekat sekat Stacy menuturkan itu. Terasa berat. Akim mengetap bibirnya. Pwincesh, kenapa ? kenapa susah awak nak terima saya tak cintakan Adira.. hmm..atau memang benar katamu?
            “so,what’s next?”, soal Akim lemah.
            “we need tofind ur love. Dalam kem tunas ni kita d bg amanah tuk jaga budak2 ni, didik dorg. N i think we shud do the same thing. Dlm tempoh yg tggl dlm prog tunas ni kita jauhkan hubungan kita..”, diam seketika.
            “kita cari diri kita, cinta kita . okay?”
            “dah byk kali saya bgtau awak, dlm hati saya Cuma ada awak, awk! Pliz. Jgn mcm ni!”, pujuk Akim tegas. Dengusan kasar Akim terlepas. Nadanya seolah marah dan kesal
            “kalau dlm hati awak Cuma ada saya kenapa mesti ada rasa sayang tuk Adira ha?”, giliran Stacy berkeras.
            “Adira..lg2 Adira..Akim sayang dira sbgi adik , taklebih dari itu!”
            “akim! Akim sedar taka pa akim buat? Akim kata adira tu just adik, but look! Adira tu tak anggap Akim macam tu! Sudah la Akim, kdg2 saya rasa penat..penat nak tipu, penat nak hide semua ni!”, marah Stacy dan terus berdiri mahu meninggalkan Akim.     
Tangannya cepat dicapai oleh Akim.
            “apa yg saya hide kat awak sayang?”, soal Akim perlahan. Dalam nada memujuk.
            “awak tanya saya? Okay! I LET you know! First, sweater, second, adengan awak ng adira di dpn sungai, third, belakang surau! Tiga ni cukup membuatkan hati saya sakit, sakit, sakit! Saya takkan pernah lupa saat awak ckp awak syg Adira. “
            “takkn pernah lupa”, suara Stacy sebak. Memandang Akim sayu, Akim memandang Stacy.
            “kalau itu yang awk nak, fine..”, Akim mengalah.
            “jgn jumpa saya lagi dlm program ni selain urusan pntg..”, luah Stacy sambil meneruskan langkah masuk ke dorm. Akim melepaskan keluhan berat. Terasa sakit! Sakit yang dirasa Stacy begitu meresap kejiwa. Akhirnya Akim tahu, kenapa airmata itu selalu mengalir. Pwincesh, kenapa tak pernah luahkan smua ni sebelum ni? Kenapa perlu simpan sorang2? Rasa sakit yg pwincesh rasa ni memang terlalu menyakitkan. Maafkan Akim membiarkan pwincesh sendiri menanggung derita. Tapi, pliz pwincesh. Sayangi dan cintai Akim apa adanya. Maaf.

*********************

Hari ini semua pelajr yang hadir untuk program Tunas ini diberi tugasan dan agihkan kepada beberapa kumpulan. Setiap kumpulan diwakili dua facilitator.
            “okay! Semuanya ada 8 kumpulan!”, En.Daus menjerit dari hadapan.
            “sekarang pilih gabungan facilitator korang!”, En.Daus memberikan kebebsan kepada pelajar.
            “kami nak Abang Farid ngan Kak Stacy!”, jerit Fasha.
            “choi! Kami nak Abang Akim dgn Kak Stacy!”, jerit Nad pula.
            “diamlah! Saya nak Kak Dira digabung dengan Abang Shahir!”
            “Abang Shahir dan Kak Acha!”
            “Abang Hafiz dengan Abang Aril baru gempakk beb!”
            “kak mulia dan abang jeffry”
            “haha! Kak janet dengan abang chong!”,
            “okay undi jom !”, cadang Aishah. En.Daus bersetuju. Semua facilitator sedang diberi taklimat oleh Pacik Razak, jadi memang dorang taktahu menahu tentang pemilihan ni! SURPRISE !
            “okay, Aishah kamu tulis gabungan2 facilitator dan undi”

Abang Farid & Kak Stacy
Abang Akim & Kak Stacy
Abang Shahir & Kak Adira
Abang Shahir  & Kak Acha
Abang Hafiz & Abang Aril
Abang Jeffry & Kak Mulia
Abang Chong & Kak Janet

“so?”
“number 5,6,7 sudah tepatt! Takyah tukar!”, bicara suara pelajar lelaki itu memecah suasana. Urm. “semua setuju?”, suara pecah bersetuju!
“Abg farid & kak stacy sape sokong?”, hampir semua menganggkat tangan.
“Abg Akim & kak Stacy!”, sama banyak!
“Abang Shahir ngn Dira?”, serentak menganggkat tangan! Smua pelajar setuju! Wow!
“so, kak Acha dengan abang farid ke abang akim?”, soal Aishah.”
“ala. Korang ni hampeh la, bagilah Abang Akim ngan kak stacy satu group! Dorang kan sweet!”, jerit Nad kasaar sambil ketawa!
“taknak Abang Akim, nak Abang Farid!”, jerit Fasha pula.
“sudah2. Nanti kita tanya farid dan akim sendiri. Tunggu korang ni bertahun taksiap undi!”, marah En.Daus, semua tertawa kelucuan.

10minit kemudian Pacik Razak dan 14 orang facilitator berjalan masuk kedalam. Semua tersenyum memandng kakak2 dan abang2 favaurite mereka! Mereka sudah sedia maklm bahawa akan dibahagi kepada 7 kumpulan.
            “kami ada kekeliruan sini cket. Sape nak gabung ngan Stacy? Farid ke Akim?”, Stacy terus menoleh setelah namanya disebut. Jantungnya berdegup kencang, takkan kot aku kena kerja ngan Akim? Agh!
            “Akim?”, soal En.Daus.
            “saya mana2 je encik”, jawab Farid tanpa dipinta.
            “saya dengan stacy”, jawab Akim pantas. Semua bersorak setuju. Ada yang tidak setuju membuat muka. Jantung Stacy seolah direntap kasar. Choi! Apesal ngan aku?
            “Stacy dengan Akim, setuju tak Stacy?”, En.Daus memandang Stacy. Stacy menelan liurnya. Aduh. Macammana ni?
            “setuju!”, jawab Farid akur walaupun hatinya agak kecewa tidak dapat berkumpulan dengan Stacy. Stacy mencuri pandang wajah Akim. Akim Nampak serius. Hem..ikut jelah..kang murka pulak Sultan ne!
            “yeah. Sure”, jawab Stacy ringkas. Stacy menjaga kumpulan Nad setelah diberi pilihan.
Mereka semua duduk bersila membentuk bulatan. Stacy terpaksa duduk disebelah Akim.
            “so, girls and boys? Our group name?”, soal Akim. Stacy memeluk tubuh. Lebih memilih diam.
            “urm..Microsoft Word!”, cadang Nad.
            “apesal choi sangat nama group tu?”, marah Aisha. Ketawa pecah.
            “so? Kaw nak apew? Takkan kimcy kot?”, marah Nad. Semua tertawa. Stacy memandang Nad dengan pandangan yang membunuh. Choi! KIMCY? UGH!
            “eh. Best gak nama tu, sebab abg akim + kak stacy = kimcy kan? Saya sokong!”, jerit Reza.
            “eh! Buatpa lak. Faci takde kena mengena dgn nama group ok”, bantah Stacy.
            “abg suka nama tu..”, luah Akim sambil tersenyum nakal. Stacy tidak mahu merenung Akim. Cis! Bedebah!
            “kan..tapi kita guna nama KIMCY LOVERS , nak ? sbb kita kan pencinta Kimcy? HAHA!”, saran Nad. Stacy mengambil benda itu acuh tidak acuh. Mlas nak layan!
            “yup! Setuju 200%”, jawab Akim.
            “apa pendapat tuan puteri?”, soal Akim sambil memandang Stacy. Semua tersenyum kambing. HAHA.
            “URM..okay je”, jawab Stacy sambil menjeling Akim tajam.
            “bijak!”, Akim mencubit manja pipi Stacy. Ketawa pecah!
            “kita kena suggest 2game tuk sukaneka nanti and kena siapkan task yg diberi nanti. Hope girls n boys smua give komitmen yg baik k”, nasihat Stacy.
            “okay kak chicihi ! kami happy sgt dpt faci kak chichi n abg.akim, mmg sepadan sedondon bagi pinang dibelah belah!”, puji Reza membuatkan Stacy ketawa. Akim memerhatikan Stacy tertawa, urm. I hope the smile is for me ..
            “takde maknanya dibelah-belah ! Haha!”, Stacy tersenyum manis dan mata TERtaut kemata Akim. Stacy cuba tersenyum manis kepada Akim, sesakit mana dia pun Akim masih pertama dan terakhir untuknya.

*********************

Akim menguap semasa mendengar ceramah. Dia dah Stacy duduk di bahagian group KIMCYLOVERS. Ceramah kepimpinan ini dianjurkan secara tiba-tiba dan mengejut. Malam ini betul2 meletihkan, sukaneka telah berlangsung dipagi hari. Stacy memandang penceramah sayu. Giler ! Penat! Tambah-tambah dengar penceramah ni, aish! Tambah mengantuk!
           
            “Kak, jgn la pandang penceramah tu mcm nak goda dia”, usik Nad.
            “choi.. akak ngantuk ni nad”
            “me too baby! Sapa yang cadang buat ceramah malam ni?”
            “hurm ntah la Nad. Im tired!”, Akim yang duduk disebelahnya tersenyum. Nad turut tersenyum.
            “jom cau”, bisik Akim perlahan ketelinga Stacy. Dari mnegantuk Stacy terus terbangun dan duduk tegak. Dia memandang Akim tajam, meminta jawapan.
            “camne nak cau?”, tanya Stacy tanpa menoleh.
            “10 student hilang bukannya Nampak sgt”, Stacy tersenyum manis memandang Akim seolah mampu membaca fikiran Akim. Perlahan mereka mengatur strategi, satu persatu keluar. Yang terakhir keluar adalah Stacy dan Akim. Kedudukan mereka yg berada dibelakang menyenangkan mereka keluar. Nak tunggu ceramah ni habis, alamatnya kena tunggu 2jam lagi. Argh!

Nad berlari ke belakang surau diikuti kawan-kawannya yang lain. Stacy berjalan seiring dengan Akim. Mukanya manis tersenyum tapi masih Nampak lelah.
            “penat sgt ke?”, soal Akim lembut. Stacy menoleh pantas.
            “hmm. Boleh la”, jawab Stacy ringks sambil memeluk tubuhnya. Akim memandang Stacy, alahai..kalaulah boleh aku hangatkan bdan pwincesh dengan dakapan, rasanya mesti indah kan? Huu.
            “sayang..”, lembut.
            “sudah akim”, Stacy melangkah pergi menuju kehadapan. Dia mengetap bibirnya. Rasa sakit sebenarnya menjauh diri dari Akim tapi dia harus cuba! Harus!

Toot toot. 

Akim mencapai i-phonenya dan membaca mesej yg baru diterimanya.

            ‘akim..stacy n farid tu scandal..percayalah!-mila’

Akim mengeluh. Mila, mila, bersungguh tul dia menyatakan Stacy & Farid ada hubungan. Akim melepaskan keluhan berat. Ada curiga di hati Akim tatkala Farid selalu muncul dalam hubungan mereka. Arghh! Aku bingung! Farid & Adira, kenapa harus kamu muncul? Kini Dafi,...

            “abang akim,  best tak bercinta?”, soal Fasha.
            “best kalau..kalauu org yg kita sayangi hargai kita!”, luah Akim keras.

************************

Akim menggembur tanah dihadapannya. Rentaknya seolah tidak sekata. Adira, Farid , Aril , Hafiz masing2 kusut melihat perubahan Akim yang semakin serius. Stacy dan Shahir tidak mengendahkan perubahan Akim.  Farid mendekati Akim perlahan..

            “kim..”, Akim berhenti seketika. Matanya tidak memandang Farid.
            “apa?”
            “abang nak ckp sikit”
            “pasal pew?”
            “sta..”
            “cukup!”, Akim berdiri dan memandang semua rakan-rakannya. Stacy turut menoleh.
            “abang, mulai hari ni aku taknak korang nak urus apa2 hubungan aku ng stacy. Pliz!”, Akim menghumban cangkul kecil di tangannya dan terus masuk ke dewan. Stacy terkesima dan memandang semua rakannya. Farid mengeluh kecil.

            “Sorry guys. Akim stress agaknya”, luah Stacy memujuk. Stacy diam.

****************
“STACY!”, jerit Shahir.
“what?”,
“AKIM!”,
“kenapa dgn akim?”, soal Stacy. Giliran Aril pula mendekati.
“dia scandal dengan prompwan lain”, jawab Hafiz perlahan. Stacy terkesima. Jantungnya dirobek kasar terasa sakit.
“pa yg ko ckp ne?”, soal Stacy perlahan.
“akim bgtau aku dia dah taksyang ko and dia ada perempuan lain”,jawab Shahir pula.

Stacy diam. Adira&Acha berlagak tenang. Stacy menyembunyikan genangan airmatanya disebalik kacamatanya.

“sure?”,
“very sure!”, giliran Acha pula menjawab. Stacy tidak menoleh, hatinya membara.

Suasana tenang dan sunyi. Akim & Farid masuk ke dalam dewan makan perlahan dengan gelaktawa dan gurau senda. Tawa mereka terhenti apabila masuk ke dewan. Apesal smua diam ne?

Sebak. Itu yang dirasakan Stacy. Akim menjauh dari Stacy. Dafi mendekati Stacy.
            “kenapa cy?”, soal Dafi melihat airmata yang mengalir.
            “saya ni spare-part awak ke?”, soal Stacy pada Akim. Airmatanya mengalir tanpa dipinta. Semua terdiam.
            “huh? Apa awk ckp ne?”, soal Akim keras. Airmata Stacy mengalir lagi. Acha, Hafiz, Shahir dan Aril terdiam. Keluh lidah. Akim mendekati Stacy.
            “sapa perempuan tu?”, soal Stacy sambil mengerut dahinya. Suaranya menggambarkan kesediahn.
            “perempuan?”, soal Akim tajam. Akim diam. Tidak memujuk. Cukup! Cukup sampai sini kesabarannya teruji. Selama ini semua mata memandangnya serong kerana sikapnya yang suka mengalah. Tapi tidak kali ini.
            “sapa prempuan lain yg ada dihati awak tu?”, soal Stacy lebih keras. Akim memandang tepat ke muka Stacy. Sedikit tunduk memandang pwincesh ketotnya. Mukanya Nampak kesal & serius.
            “saya tak main permpuan”, jwb Akim ringkas.
            “sampi bila awk nak tipu saya?saya tahu sy x sempurna tp pliz u don’t have rights to mainkan prasaan saya!!”
            “SAPA YG MAINKAN PERASAAN AWAK?”, jerit Akim menggegarkan dewan. Stacy tunduk kesal. Akim membuka jaket yg dipakainya dan menghumbannya kelantai. Akim menarik tangan Stacy dan meletakkan pisau pemotong buah drpd meja makan ketangan Stacy.
            “awak amik pisau ni, aku tgk dlm hati saya, ada sapa! Tgk!”, jerit Akim smbil memaksa stacy melakukannya. Semua menghalang!
            “harrrrrrrrrrrrrrghhhhhhhhhhhhhh!”, Stacy membenamkan pisau itu tepat kedada Akim.
            “cy!! “, Farid menahan tgn Stacy. Stacy menangis dan terus terjatuh duduk. Akim turut sebak, tangan Stacy masih dlm genggamannya.
            “benda yg plg saya kesal ngan awak bila sikit pun awk takpernah percaya saya”, luah Akim bersungguh sambil melepaskan tangan Stacy dan terus berlalu.

            “cy..sbnrnya..”, Acha duduk seolah melutut diseblah Stacy sambil mengelap airmata Stacy.
            “sbnrnya akim xda scandal , kitaorang saja je buat camtu..maafkan kitaorg, kitaorg taksangka jadi mcm ni..”, luah Acha.
            “sorry cy..”, Aril juga meminta maaf. Stacy terdiam.Dahinya berkerut meminta penjelasan lanjut.
            “tipu?”, soal Stacy kpd Shahir.
            “yes..erR”, jwb Shahir bersalah.
            “u guys did a great job!”, Stacy berdiri dan terus keluar dr dewan. Mukanya tersa panas .

******************

            Stacy mempercepatkan langkah ke bilik faci lelaki disebelah surau. Rasa bersalah menyelubungi diri. Arghh!

            “saya tahu awak taknak jumpa saya, tp ble bg saya jelaskan dulu?”, Stacy berdiri didepan pintu bilik faci lelaki dgn muka monyok. Rambutnya kelihatan tidak terurus.
            “awak..”, suara Stacy masih tidak mendapat balasan dr Akim.
            “saya minta maaf.. saya tahu saya salah..saya ragui cinta awak..maaf..”, masih sunyi.
            “saya janji saya xkan ragui cinta kita lg”, masih senyap.
            “saya takkan marah awak lg, saya sayang awak sgt2. Pliz..”
            “err. Mcmmana nak pujuk dia ni?”, Stacy melepaskan keluhan setelah pujukan tidak berbalas. Stacy duduk tunduk memegang kepalanya. Bingung. Airmatanya mengalir.
            “saya tak tawu tau camna nak pjuk awak, tp sya nak awak tau saya xsuka tgk awk sedih. awak takpernah marah saya mcm tadi kan? Saya terasa bila awak marah mcm 2. Tp series sy xbermaksud nak bt awak marah.”, luah Stacy bersungguh-sungguh. Diam tanpa bunyi.


Akim memegang jaketnya berdiri dibelakang Stacy, tekun mendengar rintihan seorang kekasih. Akim sebenrnya tidak berada dibilik, Stacy yg menangis tidak menyedari kehadiran Akim.

            “awak..”, pujuk Stacy lembut lg.
            “hmm”, hembusan nafas AKim membuatkan Stacy menoleh kebelakang. Dari jarak 1meter, Akim berdiri drnya. Stacy terkejut, dia mengelap smua airmatanya.
            “dorang tipu saya”, luah Stacy dengan muka monyok.
            “awak tak sepatutnya percaya kan?”, soal Akim. Nadanya masih tegas. Err. Apesal Akim marah ni? Hmmmmm...sedihlah Akim mrah2...
            “saya tahu saya salah.im sorry, goodbye!”, Stacy tunduk sambil berjalan melintasi Akim. Akim senyap. Stacy menangis, tp dia cuba senyap. Tidak mahu Akim menangkap suaranya.

10 saat selepas itu Akim menangkap tangan Stacy. Jennnngg! Tapi tidak menoleh. Mereka membelakangi diri masing-masing. Masing-masing tidak mahu menoleh.
            “goodnite, kalau takdpt tido , just miscall me k”, Akim melepaskan tgn Stacy dan terus masuk ke bilik. Stacy masih berdiri di tempat yg sama. Genggaman Akim td masih terasa. “kalau xdpt tido, just miscall me”.. Akim tahu aku selalu xdpt tido malam,,even dia marah,.dia still nak temankan aku...akim sayang, forgive me. Pliz syg.

***************************

            “hye!”, sapa Dafi.
            “hye..”, dia menoleh lemah. Matanya kelihatan bengkak.
            “be strong k.”,
            “always”
            “hmm..awak pa kbr?”, soal Dafi lembut .
            “hmm. Macam ni la, just fine. Awak?”,
            “sama. I miss you~ i mean i rindu nak chill out ngn u .. “
            “yeah..me too .. lama x jumpa u sejak kejadian dulu 2”
            “just forget it. I minta maaf k”
            “its okay bro..err..sorry, i got to go.. kita borak nanti lg k”, Stacy cuba mengelak untuk berbual panjang dengan Dafi.
            “hmm.. orite...if u need somebody to talk, im here!”, Dafi memegang kedua tangan Stacy. Jujur. Stacy memberi senyuman dan terus mengelak.

            ‘by, u pegi mana? I call u, u xangkat. Knp ni by?’, Dafi mengeluh membaca mesej yg baru diterimanya.
            ‘i outstation. Jgn kcu i dulu k, iloveyou!’, ringkas balasan sms Dafi kpd Mila. Dafi mengeluh..sampai bila..sampai bilaaa mcm ni..kalau Mila tahu aku pegi sini demi Stacy mesti dia bengang..maaf mila..

***************************

            “aku bukan nak tmbh bengang kau cy, tp ko kena take note benda kecik mcm ni. Akim, Dafi , Farid, n dulu Aril..semua ni suka kat kau cy!”
            “abg farid taklah, aril? No..”
            “cy, i know them better than u ok?”
            “hmm..whatever.”
            “ko kena make it clear now”
            “tak cukup clear ke skg ni? Ak dh promot lebih aq bercinta ng akim tp dorg xfhm apesal?”
            “u know what. Kau ngan Akim ada persamaan. Korang suka MELAYAN org yg suka kat korg sehingga dorang jatuh cinta kat korang. Ni prob korang dua!”
            “what? I just wanna be fair dgn smua kwn2 i. N id ah bgtau siang2 yg jgn mengharap ng I kan?” 
            “but the hearts u can’t control babe”
            “yes. Takdir aku dicintai ramai lelaki. N ini sgt annoying.”
            “Aku lebih suka berkawan,”, luah Stacy lg.
            “so, mcm ng Akim?”
            “still.”
            “hmm?”
            “dia tak prnh marah aq b4 diz even aku yg slh babe..ni first time kot..”
            “kitaorg minta maaf lar beb..”
            “takpe..atleast aku sedar yg aq ni terlalu ragu ng dia kan..”
“parents dia camna beb?”


            “hmm. Dunno. Problem tu lg laa, aq just don’t know how to start..camne nak gtau mummy akim..aduh.”
            “apesal korg mcm cinta terhalang eh?”
            “hahaha! Jahat!”
            “hahahaha!”

**************************

Makan malam itu seperti biasa, hingar bingar. Stacy & Akim terpaksa duduk di meja yg sama, kerana malam ini adalah last dinner for group KIMCYLOVERS. Selepas ini, mereka akan kembali seperti dulu. Bekerja dlm satu kumpulan sahaja.
            “kak chichi, duduk ar rapat sikit ngan abang kimkim? Nak take pic kenangan ni”, pelawa Nad sambil memegang camera berjenama lumix itu. Stacy keras mcm batu. Blurr. Dia memberanikan dirinya mendekati Akim sedikit, muka mereka sengaja didekatkan. Selepas gambar berdua, Nad menyuruh pelajar dr group lain untuk mengambil gambar kenangan mereka semua. Nad memeluk Stacy, begitu juga dengan Reza yg meletakkan tangannya dia bahu Akim. Stacy tertolak lagi sedikit dekat kearah Akim. Perghh. Camera mcam tak muat je nak tangkap pic group kimcylovers, smuanya tembam2. HAHA!

            “Dekat sikit lar beb, tak muat camera!”, jerit Gambit.
            “kak chichi dekat sikit ng abg kim”, Stacy mengetap bibirnya. Akim lebih bertindak pantas terus mendekatkan dirinya dengan Stacy. Kepala mereka bersentuhan, seolah bercantum. WakakaXD. Akim dapat menangkap resah nafas Stacy. Dalam kesibukan mereka ber’pose’ , Akim memegang tangan Stacy dan membuatkan hati kekasihnya itu bergelora. Wah! Gelora cinta?

            “saya tak makan orang”, bisik Akim dgn pantas. Stacy tersenyum memandang camera. Senyuman pahit atau manis? Kenapa saya rasa hubungan ni makin retak Akim even kita okay?
            “wey dah lar, korg take pic byk giler mcm nak berpisah! Ada dua minggu lagi kot!”, bebel Gambit sambil memberi camera itu kepada Nad semula. Ketawa pecah.

****************************
Imbas kembali ..
Stacy yang duduk disebelah Akim terkesima dengan tindakan Akim sebentar tadi.Kelihatan Akim sedang mengangkat Adira masuk ke dalam bilik rehat,Stacy hanya mampu melihat dari jauh.Dia memujuk hatinya supaya tidak memikirkan perkara lain.
Kepala yg tadinya ringan bertukar menjadi berat yg keterlaluan. Kepalanya seolah mendenyut. Satu persatu orang disekelilingnya menjauh, mengejar Adira yg dlm keadaan mencemaskan. Stacy menarik nafas sedalamnya, meraih kekuatan.
            “cy, cy!”,Dafi memegang muka Stacy dgn raut wajah cemas. Bayangan wajah Dafi semakin pudar dr tirai mata Stacy.

Hari ini..
Dafi mendongak kelangit, fikirannya masih memikirkan kata-kata Stacy malam itu.  Rindunya pada gadis itu sebenarnya suda terlebih tp apakan daya, cinta itu lebih rela dibiarkan begini demi seorang gadis bernama Stacy..

            ‘Fi , i minta maaf. Kalau nak terima u lg dlm hidup i mmg takboleh . maafkan i, i x boleh tinggalkan akim atau mengkhianati cinta kami. Walaupun suatu hari nanti Akim akan tinggalkan I. Awak carilah perempuan yg lebih sesuai untuk awak. And jgn bgtau Akim yg saya sakit, I taknak dia risau. Adira dah cukup merisaukan dia. Panggil Nad, minta tolong dia hantar saya ke bilik’

Suara Stacy setiap hari menjadi teman dikala sunyi. Dafi tertekan. Dilema dlm bercinta, antara Mila dan Stacy. Dua wanita yg berbeza. Mila telah hadir dlm hidupnya semasa Dafi dlm kekecewaan, seorang wanita yg sanggup berkorban demi menhidupkan semula jiwa lelaki Dafi. Stacy, seorang wanita tabah yg dicintai oleh Dafi setengah mati, sehingga sanggup mencari duri dlm hati Stacy suatu ketika dahulu demi mendapatkan cintanya. Dafi cuba menghadapi kenyataan, tp hatinya merayu untuk mendapatkan Stacy balik andai benar Akim ada hubungan sulit dgn Adira. Dafi bingung! Cinta dtg dan pergi, cinta Stacy? Jgn dipermainkan.. Akim kau lawan aku andai kau permainkan hati Stacy.

Dafi bangun dan meneruskan langkahnya menuju ke Gazebo. Perjumpaan rahsia antara Dafi dan Stacy. Dafi menggenggam ubat milik Stacy yg dibelinya di pekan. Migrain Stacy semakin menjadi-jadi , penyakit lama Stacy mungkin sahaja menyerang akibat tekanan yg berlebihan.

Akim sibuk menjaga Adira, Dafi berusaha menyelamatkan Stacy. Farid terus kaku menjadi sipemendam, tidak setangkas Dafi. Aril mula mengenal cinta Acha. Adira semakin lantang menyuarakan cinta, Shahir semakin tabah. Hafiz mencari cinta.

Semua berkorban perasaan semata-mata demi erti sebuah persahabatan dan kasih sayang dan semestinya cinta.

**********************

‘hello kak chichi.. hye! Apa khabar? Kak chichi ni Mia ni, masih igt kan? Awas kalau lupa! Hehe! Akak, Mia nak bgtau Mia dapat number satu dalam kelas Mia. Mia dah pegang janji Mia tuk Berjaya. Akak, doakan Mia dpt number satu lagi tau. Sayang akak. Yg, merinduimu, Mia.’, Stacy berkejut tergamam dan terkesima membaca mesej itu. Terlalu indah. Stacy mencuba mendail number tersebut namun tidak dapat. Stacy mengalirkan airmata rindu dan terus berlari. Tujuannya, Akim or Adira? Kerana hanya mereka yg mengenali Mia.

            “Akim! Akim!”, Akim dari jauh sedang menganggkat air diatas talam. Stacy mendekati Akim dgn gembiranya.
            “akimmmmmmmmmmmm..”, Stacy menahan bahu Akim.
PARGHH .
            “ya rabbi..”, semua air milo itu tumpah dibaju Akim serta ubat2 Adira turut tumpah. Stacy mengetap bibir dan lantas membantu Akim membersihkan bajunya.
            “kenapa ni wak?”, soal Akim marah. Stacy bingung.
            “tak, saya just nak bgtau awak psl Mia..”, luah Stacy.
            “Mia? Awak kan boleh ckp benda 2 nanti, tgk skrg ni? Ubt smua dah tumpah, camna dira nak minum ubat. Huu”
            “sorry, i tak sengaja.”
            “lain kali hati2 sikit laa syg. AKim tau Adira tu menyakitkan hati, tapi takkan time mcm ni pun nak ?.”, Akim menganggkat semua cawan dan pinggan yg kotor itu kedlm dewan sebelum menghabiskan ayatnya. Mukanya kelihatan sangat kesal. Stacy kaku. Dia tidak sengaja dan tiada niat sedikitpun untuk sengaja. Sekali lagi dia disalahtafsir.

            “takpe cy, takpe.. Dorang kan kawan, prihatin pd kawan. Okay! Positive”, Stacy mempostivikan dirnya. Akim & Adira sekadar kawan rapat. ;(

********************
            Dafi dah, Farid? Err. Dia takpernah luahkan perasaan ngan aku pun? Aril dah ada Acha.

            “Eh babe, aku dgr sakit adira makin teruk tu, balik2 pengsan. Asal? Dia sakit menda sebenarnya?”
            “Dorang kata dia lemah. Xda antibody. Hurm. Bg dia rehat la babe”
            “akim care giler jaga dia kan. Sorry. Aku just nak tanya. Kau ngan akim dah okay ke? Kau ada jumpa akim after yg kitaorg mainkan kau hari tu?”
            “camne nak selesaikan kalau asyik ngan Adira je.”, luah Stacy bersungguh.
            “urm. Actually apa hubungan Akim ngan Adira ni? Kadang2 aku takfaham kenapa Akim caring sgt ngan Dira..”
            “jom kita siasat !”, ajak Acha.
            “taknak!”
            “kenapa?”
            “aku mcm dah bosan tau mcm ni, aku ragu ng dia, dia pun ragu ngan aku. Sampai bila2 pun taksiap. So aku rasa better aku diamkan diri, ikut camna Akim nak buat. Aku pening ngan Akim, tp aku sayang dia. Biar je mcm 2, bosan!”
            “be strong kay....urm...kau pernah dgr this quotes ke...selingkuh itu indah?”, tanya Acha sambil tertawa riang.
            “hahahaha.  Kau nak suruh aku selingkuh?”
            “indah apa... haha! Smentara Akim  dok sibuk ngan Adira, kau test power Dafi lar... haha..amcm?”
            “cis.. igt aku playgirl ke apa?”, marah Stacy sambil menyandar di kerusi malas.
            “babe, look! Daripada kau terus2 sakit hati. Baik ko rapatkan balik hubungan kau ngan Dafi, atau Abang Farid.. sejuk sikit hati kan?”
            “idea paling gila dari kau , cik chacha!”
            “haha. Okay. Kalau takpun atleast kau dekatkan diri kau ngan Dafi, kesian aku tgk dia beriya-iya nak rapat balik ngan kau?”, Acha menganggkat keningnya.
            “hurmm..dont worry. Okay! I will!”
            “yess! Haha. So, how about Adikim?”
            “adikim?’       
            “Adira plus Akim...wakaka”
            “kau je siasat lar”
            “orite !”

***********************

Malam peristiwa kat surau tu sebenarnya....

            “dira, akim sbnrnya tak faham. Kenapa dira terus desak akim mcm ni?”
            “akim...kalau akim syg adira sebgai adik akim. Plizz, jaga dira.. Dira takde sapa2 kat sini..dira sorang2 akim...”
            “dira...kitaorg ada tuk jaga dira.. kita kan kawan..”
            “dira perlukan akim, perlukan ibu (mak akim)”
            “akim faham dira”
            “parents dira pun dah serahkan dira pada family akim, dira sbnrnya tkut menyusahkan..”
            “dira.. takde susahnya.. ibu tu lg suka sbb ada kawan.. ibu kan mmg sayang dira?”
            “tapi dira...”
            “dira pliz jgn ungkit lg benda 2.. akim akan ttp dgn stacy”
            “dira selalu rasa lemah bila tgk akim ngan stacy”
            “dira..”..
            “akim...”, Dira memberi sehelai kertas kepada Akim.
            “apa ni?”
            “mak bg amanah kat Dira suruh bg Akim...surat ni dari Stacy..”
           
Akim..makcik minta tlg jaga Adira.. Adira tu lemah semangat.. Badannya pun lemah. Tolong tgk2kan makan minum dia, kamu saja harapan makcik nak. Jgn nampakkan surat ni ngan Adira, takut Adira marah kerana makcik beritahu perkara ini.

Akim mengeluh . Adira merenungnya tajam.
            “mak ckp apa?”
            “takde...”
            “akim?”
            “dira, akim syg dira..sepenuh hati Akim, akim akan jaga dira mcm adik akim sendri”
            “akim...”, Adira tunduk, airmatanya mengalir. Dia tersenyum kembali kepada Akim dan terus berlalu. Airmata berlinangan. Akim bingung, kertas ditangannya dibuang jauh.


Adira tersenyum dari jauh, senyuman penuh erti. Kertas yg dibuang Akim betul2 menyedapkan hatinya. Hahahah. Akim, terima kasih kerana percaya. Mila, thanks.

*********************

            “sapa punya kerja ni?”, Akim mengamuk. Adira memandang Akim tajam, dahinya berkerut.
            “akim...dahlah.... Dira taklapar pun..”, pujuk Adira di bilik rehat.
            “dira nanti gastric mcm?”
            “dira okay, kim.”, Adira menarik tgn Akim duduk disebelahnya.
            “series?”, Akim menyoal. Adira tersenyum.
            “hurmm..tak~”, Adira mendekatkan mukanya kearah Akim.
            “tak?”, Akim tersenyum memandang Adira.
            “tak...klu akim ada ngn dira”, Adira memaut leher Akim. Sambil memberikan senyuman menggoda.
            “dira ni nakal kan..”, Akim tertawa.
            “Dira nakal tuk Akim ...”, Adira meneruskan permainan. Akim tertawa riang.
            “akim pun nakal tuk dira...hehe”
            “HEHE. Akim ni...akim, apa akim suka tentang dira?”
            “suka sbb dira cantik sgt, suka sbb dira matang and yg penting tak childish..”, Adira tersenyum manis.

AIRMATANYA BERGENANG, mulutnya sedikit ternganga, kini airmatanya menitis perlahan. Jantungnya hancur lebur. Stacy tunduk dan terduduk didepan pintu bilik rehat, tiada bunyi. Dia hanya mampu menangis, Akim hari ni kau buktikan kau hipokrit. Tiada cinta lg antara kita!

Shahir mendekati Stacy.

            “cyy!”, jerit Shahir sambil memegang Stacy. Stacy mulai pitam.
“Dafi, tolong!”, jerit Shahir lagi.
Akim && Adira yg terkejut terus keluar dri bilik rehat. Mata Akim membundar. Dia mencapai bahu Stacy, mukanya kelihatan pucat seperti mayat.
            “pwinceshh...”, Akim memegang wajah Stacy. Mukanya cemas.
            “stacy...”, Dafi datang dan mencapai bahu Stacy dari Akim. Stacy terbatuk dan ada sedikit darah keluar dari hidungnya. Dafi mengerutkan dahi.
            “kau ckp kau mampu jga Stacy tp ni smua apa? Kalau kau tak mampu biar aku je jaga! Kurang ajar!”, Dafi menganggkat Stacy ke keretanya. Dia saja tahu sakit Stacy sudah mulai menyerang kebelakangan ini. Kemungkinan tekanan berlebihan akan menyerang lagi pada Stacy. Dalam keadaan pengsan airmta  Stacy tetap mengalir. Dafi memegang erat tangan Stacy semasa dikereta, Hafiz memandu dengan laju. Mereka yg lain menggunakan kereta lain menuju ke destinasi, hospital berdekatan.

Akim...satu persatu pedih ini ku simpan. Aku cintakan kau bukan satu paksaan ataupun sekadar kisah dongeng. Aku cinta kau sepnuh hatiku, seluruh jiwa ragaku. Aku tidak meminta kau menyanjungi aku setiap saat tetapi aku dambakan kesetian darimu drpd lubuk hati paling dalam. Kini, aku rela Akim, andai takdir Tuhan menentukan aku bukan milikmu. Aku nmpk dengan jelas, dan masih jelas, janji engkau semua bukan kisah dongeng. Tapi ilusi cinta antara kau dan Adira terus kekal di awan nano sehingga aku terjatuh dlm Jahatnya cinta ini. Pedih Akim.. dulu... kau kata inilah cinta, yaa..aku mengaku mmg inilah cinta..tapi aku takrela terus menunggu...aku bengang! Cintaku bukannya jenis pakai buang. Kalau terus begini, biarlah ini noktah cinta kita, aku akan akhirnya, biarpun aku terpaksa gagap menamatkan kisah kita.