kimcy lover, tekan sini !

Tekan like

Thursday, February 10, 2011

Jahatnya Cinta part 5

Dalam hidup ini, pelbagai persoalan datang silih berganti, mengisi ruang memori untuk dijadikan kenangan. Tidak terhad untuk manis bahkan pahit juga. Setiap memori yg disimpan Stacy menyimpan beribu makna. Jika sekarang dia boleh tersenyum dlm pelukan Akim, tapi hati kecilnya tetap menyalahkan diri. Kisah lama mengundang hiba di hati Stacy, dia dilukakan, dia melukakan, semua tersimpan rapi walaupun kenangan itu bukan bersama Akim. Dia bingung mencari jawaban. Kenangan semasa ketiadaan Akim tertayang tanpa dipinta. Dafi, maafkan aku.

          Seperti rutin hariannya, Stacy menghabiskan masanya di pantai pada waktu petang. Cinta dan Kasih ! itu yg dirasakan Stacy kala ini. Rindu dendam terubat. Rasa bahagia, kini aku percaya, jodoh takkan kemana. Bila pernah aku menidakkan jodohku dgn putera charming ku, cinta itu kembali dtg membawa rasa yg cukup bermakna. Akim, ilove you so much.

AKIM melihat stacy dr jauh yg sedang duduk di atas satu batang kayu sebesar satu pemeluk manusia. Hatinya rawan, rindu pada princess idaman hati. Dia mendekati, Stacy tidak menyedari kehadirannya disitu. Akim dtg dan terus memeluk Stacy dari belakang. Perlahan. Stacy terkedu dan memandang Akim, gembira. Akim duduk tempat yg diduduki oleh Stacy tadi sementara kini Stacy kemas dipangkuan Akim. Hati Stacy terasa berbunga dilayan dengan sebegitu rupa. Stacy Cuma tersenyum sedari tadi, dalam pelukan Akim semakin menyemarakkan cinta mereka.

Akim mendekatkan pipinya dengan Stacy smbil berkata,
          “Mia dan kawan2 masi kat Johor,” suaranya hanya berbisik ditelinga Stacy. Senyuman yg tadinya manis kini bertukar masam dari Stacy, tapi dia sedaya upaya menyembunyikan rasa itu.
          “so, kena balik la?”, lembut suara Stacy berbicara smbil tunduk memandang tanah. Akim yg merasa kegelisahn Stacy segera memegang tangan Stacy dgn ketat. Tangan mereka bertaut dlm dakapan Akim.
          “akim kan dah janji nak jaga pwincez akim ni, kejap je, akim janji, nak urus dorg kt sna dulu”
          “saya takkisah, asalkan awak janji xtinggalkan saya lg”, Stacy melabuhkan kepalanya didada Akim.
          “sape yg pernah tinggalkan awak?”, soal Akim dgn manja. Stacy memandang Akim dgn tajam tanpa protes ! Comel!
          “awaklah! Awak kan budak jahat !”, Stacy mencubit perut Akim. Akim tertawa melihat gelagat princess charmingnya J
          “takdela, saya tak pernh tinggalkan awak”, Stacy geram dgn jawapan Akim terus membalas,
          “oh, takpernah? Nah!”, Stacy mencubit manja tangan Akim, Akim hanya tertawa kegelian. Akhirnya Akim memegang tangan Stacy, sambil memandang Stacy lembut dengan renungan mata yg mampu mencairkan sejuta wanita didunia.
          “biarpun jasad saya xda dgn awak, hati saya takpernah meninggalkan awak, hati saya tak pernah berhenti mencintai awak, hati saya takpernah menduakn awak, saya xpernah tinggalkan awak cayunq”Akim bertutur dgn teratur. Stacy terharu mendengar kata-kata Akim. Ikhlasnya begitu terasa, indahnya tidak mampu di ungkap.
          “saya tahu..”, Stacy tunduk.
          “kenapa ni?”, Akim memandang Stacy sayu.         
          “awak mmg jahatlah!”, Stacy cuba berdiri tapi ditahan oleh Akim.
          “awak..kenape?”, Akim memeluk Stacy ketat.
          “awak jahat ! kenapa awak curi hati saya? Kenapa awak buat saya rasa nak nangis je? Saya benci awak!”, Stacy memuncungkan mulutnya memandang ke tanah, Akim tertawa lg mendengar luahan Stacy. Dia tahu Stacy merasakan sama sepertinya.
          “takpe la jahat .. awak kan mmg suka jahat2 ni?”
          “hehe . oke, budak jahat! Awak jahat untuk saya je tau, jgn jht dgn org lain..jahat awak tuk sayaa sorang faham?”, Stacy seolah guru besar yg mengarahkan anak murid, Akim bahagia.
          “okay tuan puteri!”, Akim mengangkat tangannya menabik Stacy! Cinta antara mereka semakin mekar membunga, kasih sayng yang Akim berikan kepadanya cukup indah! Memang indah!


Langkah kakinya kurang teratur mengatur langkah, hatinya hampir runtuh, jelas kekecewaan. Panggilan telefon dari Adira sebentar tadi menimbulkan kepedihan tahap hot and spicy ! Terasa kekecewaan itu melekat selekat-lekatnya. Kenapa pengorbanannya ini tidak berbalas? Airmatanya mengalir. Langkahnya terhenti, Dafi menekan punat-punat telefon bimbitnya dan terus menghubungi Stacy.

          “hye dear!”, ucap Dafi cukup sekadar untuk didengar Stacy.Stacy menjawab lambat.
          “h...hyee~ knp u mcm x smgt ni?”, soal Stacy.     
          “semangaT? Perlu ke?”, Stacy mulai gelisah dgn jawapan Dafi.
          “haruslah penuh smgt .. hmm”
          “smgt cinta?”, tergamam Stacy mendengarnya. Tanpa disedari imbasan peristiwan disaat dia kehilangan Akim muncul. Kisah dia dan Dafi sejujurnya sukar dipdam. Dia hmpir menyerahkan cintanya untuk Dafi, namun keegoan Stacy menyelamatkan cinta KIMCY !
          “yup. Cinta utk tuhan, utk kawan..”, belum smpt stacy menyambung..Dafi mencela dgn nada yg sinis.
          “cinta utk boyfren”, Dafi melepaskan keluhan. Stacy tidak fhm.
          “huh?what’s going on wth u fi?”,
          “why u x bgtau me yg u dah jumpa Akim?”, terpana Stacy mendengar katakata Dafi. Rasa bersalah menyelubungi diri Stacy. Tapi bukan Stacy yg salah! Dafi yg menyimpan perasaan dgnnya dan stacy? Cuma mengikut rentak.
          “URM.. fi, im so sorry but ..”
          “cukup! Awak tahu saya suka awak, knp awak buat sya mcm ni? Saya kecewa dgn awak stacy.”. panggilan ditamatkan. Stacy disana masi tergamam dan terkejut. Tiada airmata dari Stacy.

STACY! KAU PENYEBAB DIRI INI TERIGAU-IGAU! DAN KAU PENYEBAB AKU MEMBENCI KAU !




Stacy masih merasakan genggaman tangan Akim erat disulami dgn estitika kasih sayng yg cukup dalam. Hatinya sedikit merintih menghadapi kepergian Akim untuk sekali lagi, tapi yg pasti kali ini perginya akim bersama cinta mereka. Rambut yg ditiup angin dibiarkan menari dalam rentaknya sendiri. Keadaan di luar Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu kelihatan rutin dgn kesibukannya yg tidak pernah lekang. Stacy kelihatan sedikit resah, Akim pula sibuk menguruskan hal ehwal penerbangannya yg hanya sekitar 1 jam lagi seblum berlepas.

          “sayang..”, Akim menyapa Stacy dari belakang. Namun tidak berjawab. Akim mendekati Stacy. Stacy masih kelihatan selesa duduk ke kerusi awam itu.
          “hey pwincesh”, Akim duduk di sebelah Stacy dan terus memegang tangan Stacy. Namun tangan Stacy seolah tiada reaksi. Sejurus selepas itu Akim mendapati Stacy sudah ... PENGSAN! Hatinya berdegupp kencang, jiwanya terdesak. Tanpa melengahkan masa, Akim membawa Stacy ke hospital yang berdekatan dgn bantuan beberapa orang awam.

          Sepanjang perjalanan ke hospital, Akim cuba tegar, cuba tidak mengalirkan airmta namun hatinya tersa cukup pedas. Risau dgn keadaan Princess Charmingnya itu. Tiket yang ditempah sudah hangus begitu sahaja, baginya nyawa Princessnya itu lebih penting.

          “encik afiq hakim?”, satu jururawat mencari di mana kelibat Akim. Akim segera mendekati jururawat itu.       
          “yes nurse, mcmmana keadaan stacy?”
          “encik , saya hntr en. Jumpa doctor yg merawat cik stracie ok, maklumat lanjut cik boleh dpt kan dgn dia.”

Akim mengatur langkah penuh emosi. Wajahnya kelihatan kusut.

          “Assalamualaikum doctor”, ucap Akim sebaik sahaja masuk ke ruangan doctor.
          “waalaikumsalam encik,silakan duduk”
          “macam mana keadaan kawan saya?”
          “sebenarnya dia stabil. Tapi dia mengalami depresi yg tinggi sehingga menyebabkan tubuhnya sendiri tidak mampu menampung beban itu dan mengakibatkan pengsan. Jadi saya harap pihak keluarga CIK stracie cuba jgn membiarkan dia mengalami depresi lagi, takut2 keadaan macam ni berlanjutan.”

Akim memandang doctor dihadapannya, rasa kecewa serta bersalah. Stacy depresi? Adakah aku penyebabnya sehingga sebegitu rupa jadinya?

          “okey doctor. Terima kasih. Boleh saya jenguk dia?”
          “sure”

Melihat wajah pucat seorang gadis kecil molek dihadapannya membuatkan hatinya runtun.

Stacy. Pwincesh Akim , melihat awak terluka sekalipun saya takmampu inikan pula melihat kau terlantar penat di katil itu seolah membunuh aku. Sakitnya dalam sayang. Maafkan aku jika akim lah puncanya sayng jadi begini.

Tangan Akim memaut tangan Stacy. Terasa sejuk tangan Princess Charming d genggamannya. Dia betul2 lemah melihat Stacy seperti ini. Akhirnya dia kalah, airmatanya jatuh setelah lama coba ditahan. Dia rapuh pada apa yang dinamakan cinta!

AKIM seorang lelaki yang panas baran dan cukup sukar mengalirkan airmata namun mengalami transformasi drastic apabila berjumpa dgn Stacy. Memang takdir menyatukan mereka. Tiada siapa mampu membuatkan Akim mengalirkan airmta kecuali Stacy. Cinta dan sayangnya bukan mainan, apatah lagi paksaan.

          Titisan airmta akim jatuh mengenai jari jemari Stacy. Titisan kasih itu membuatkan Stacy tersedar, perlahan-lahan dia membuka kelopak matanya. Kepalanya terasa berat. Dalam keadaan mata yg kabur, dia dapat melihat Akim sedang memegang tanggannya sambil tunduk sendiri. Dia tahu Akim menangis. Stacy benar2 terharu melihat sikap AKim yg sangat prihatin kepadanya. Dulu pernah dia meragui cinta si sultan potato ini. Namun kini, cinta itu tersimpul mati. Cuma takdir yg dpt memisahkan.

          “awakk..”, Stacy memandang Akim.
          “cayunq... are u ok?”, Akim medongak seraya mendekati Stacy dgn lebih dekat.
          “yeah. Ofcourse im okay! Hey, awak ni yg tak hokey agaknya!”, Stacy memukul bahu Akim dan terus mengelap bekas titisan airmata Akim. Akim tidak bersuara.          
          “im soo sorry dear, if im the one yg bt pwincesh akim ni depress”,       
          “sape ckp sy depress? HAHA”, STACY tertawa riang seolah-olah tiada apa2.
          “sayang..”, Akim merenung Stacy tajam, dia risaukan Stacy namun Stacy masih sempat berjenaka.
          “aik? Patutnya saya yg risau lah awak! Tgklah awk ni asyik2 nak nangis. Tak macho lar lelaki nangis”, ada getar disuara Stacy semasa mengucapkan dialog itu.
          “SAYA nangis tuk awak sorg je tau”
          “ Tapi...”
          “tapi?” Akim tersenyum.
          “tapi saya taksuka tgk awak nangis. Titik! Plizz awak, jgn nangis?”, Stacy mendekatkan wajahnya dengan Akim. Akim tersenyum bahagia.
          “urm. Oke tapi ada satu syarat!”
          “what?”
          “saya nak awk, my pwincesh pliz jgn la pggl saya dgn gelaran ‘awak’ jew. Takrasa romantiikkkkkk laa”, Stacy tersenyum
          “HAHA. Siot ! kenapa nak rasa romantic kena pggl dgn gelaran ala2 shuweet gitue la yer ?”
          “haruslah!”
          “sorry. Permintaan takleh ditunaikan. HAHA. Saya akan panggil awak mister potato jew. Muktamad! Nak lebih tunggu kawin larrr”,
          Akim tertawa mendengar kata2 Stacy. Terubat sakit yg tadi menjadi ceria.
          “awak nak ke kawin ngan saya?” Akim memegang pinggang Stacy erat. Ada getar di hati Stacy. Terasa lain diperlakukan sebegitu rupa.
          “urmmmmmmmmm. Taknaklah! Awak kuat nangis.”, Stacy memuncungkan mulutnya . comel !
          “ishhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Taknak kawannn pwincesh lg la..”
          “taknak kawan , takpee . “, belum sempat Akim membalas kata2 Stacy, ADIRA , Mia dan Pak Malik muncul. Akim lekas melepaskan genggaman erat di pinggang Stacy tadi. Mata Akim terarah kepada Adira, dia kelihatan gelisah, ada keraguan dihati Stacy tapi cuba disembunyikan.


“assalamualaikummm ...”,
“waalaikumsalam,” Akim menjawab salam dari Ayah Malik dan terus berjabat tgn dgn Akim. Adira lantas mendekati Stacy.
          “kau ok tak cy?”,
          “okay la dira..nda payah risau bah!”, Stacy tersenyum2 memandang Adira yg kelihatan risau.
          “okay-okay ja kau ni. Jaga kesihatan tu, jgn stress2 . Tu Akim tu ada kan,”Adira mengusik Stacy. Stacy merengus kasar. Adira bingung?

          “kak dira, dahlah tue, bagi Mia lg ckp ngan kak chichi”, Adira mengangkat Mia kepangkuan Stacy.
          “akak! Mia risau taw ngan akak, akak jgn sakit2 lg tau,kalau akak takde mesti mia sunyiii..plizzz”, Mia membuat muka seolah merayu , comel sgt !
          “hehe..alala..mia..jan camtu..taklah..akak..okay je ni..”
          “c mia tu dari tadi asyik marah2 sebab lambat ke sini, risau sgt dia sama kau stacy!”, Ayah Malik mula berbicara.
          Stacy tersenyum memandang Mia. Sesekali pandangannya bertaut pada Akim. Akim yang sedang mesra berborak bersama Adira mengundang cemburu di hati Stacy. Rasa cemburu itu menyelubungi diri tapi dia cukup bijak menyembunyikan perasaan itu.

         “so, dira buat apew skunk?”, Akim berjalan lambat keluar dari wad bersama Adira. Stacy dibiarkn bermesra dengan Mia , Ayah Malik juga.
        “buat apeW? Tiada pa la. Duduk kampung jela. Nak jaga mak abah bagus2, c Mia tu pun kena tgk2 kan juga.”, Akim begitu terkesan dgn kata2 Adira.
          “dira, awak ada bakat diri. Suara awak sedap, awak taknak test ke apa2 competition?”
          “no . i won’t”, pendek jawapan Adira. Adira memandang Akim sedalam-dalamnya.

          ‘akim..alangkah indahnya jika aku Stacy.. memilikimu suatu yg paling indah. Hurm. Biarlah rasa ini mati begitu sahaja, Stacy lebih berhak utk kaw’, luah Adira sendiri, tiada suara. Hatinya sayu, menahan sebak. Argh! Entah bila entah sejak mula, bermulanya perasaan syg terhadap Akim. Kesungguhan Akim memikat Adira, bukan sekadar paras rupa. Namun, dia bukan seorang perampas, dia yakin Akim Cuma untuk Stacy.

          “dira?”, akim memandang Adira sambil berdehem-dehem.
          “aik? Dah rindu boyfriend ke?baru kejap je kot !”, Akim mengusik.
          “aish, takdelah. Dira risaukan Stacy je. Taksuka tgk dia sakit.”
          “takyah risau la Dira, yg pntg kitew sayang dia, jgn bt dia stress”
          “yaaa.”, Adira mengangguk pantas, ada terselit senyuman. Sedikit demi sedikit dia semakin sayang pada Akim, namun biar sayang itu terlindung dalam hijab yg ketat dan takkan dibuka, itu pasti.


          “Dira , dira nak tinggal kat sini ke? Ayah malik nak ke rumah sedara ayah dulu ni.. sekali menjenguk la.”, Ayah Malik tiba2 muncul dari belakang.
          “errr. Takyah ikut lar ar.. Dira tunggu sini jax , jaga Stacy. Mia ikut ayah?”, Akim Cuma mendengar perbualan mereka.
          “Mia? Dia tanak dia kata, nak duduk ngan kak chichi dia. Jaga Mia tu kay Dira”, pesan Ayah Malik. Adira n Akim mengangguk pantas
          “oke. Akim, pacik pergi dulu, parents Stacy dah call ka?”
          “urm. Dah. Tapi skang dorang semua bercuti kat KL, tapi tadi Stacy dh gtau keadaan dea Okay la juga”
          “oke kim, jaga chichi tu bebaik, Assalamualaikum”
          “waalaikumsalam”.

Malam kian menjelma, semestinya matahari sudah melabuhkan tirainya. Mia tertidur di sofa sebelah katil pesakit. Adira pulak tekun membaca majalah. Stacy yang baru bangun menegakkan pinggangnya , namun badan terasa berat. Adira yg menyedari keadaan itu lantas menolong.
          “kau ni cy, nak bangun gtau la dulu, kau masi lemah ni!”
          “urm. Takpe. Akim mana?”, rindu mula menyelubungi Stacy. Namun bayang AKim masih tiada muncul. Dalam pada itu dia masih cemburu dan agak tidak puas hati cara Akim melayan Adira.
          “urm. Dia baru je keluar, nak beli makanan katanya”
          “ouh”

Kedengaran bunyi tapak kaki yg melangkah memasuki bilik. Kelihatan jasad seorang lelaki memasuki bilik wad tersebut membawa banyak plastic berisi makanan dan minuman. Adira lantas mendekati Akim dan membawa makanan itu , dia sempat tersenyum memandang Akim, Akim juga begitu. Stacy mula gelisah, cemburu yang amat!

          “doctor kata esok awak dah leh pulang..”, Akim mendekati Stacy. Stacy tidak menjawab. Dia berpura-pura tidak mendengar. Adira menyedari keadaan itu bertolak ansur. Dia keluar dari bilik itu kerana faham keadaan Akim dan Stacy yg mahu bersendrian.

          “chayunq, kenapa nii?”, Akim membelai rambut Stacy dgn lembut.
          “nothing”, ringkas Stacy menjawab.
          “impossible nothing, kenapa ni wak?”
          “takde papa la”, Akim melabuhkan punggungnya di birai katil , cuba untuk lebih dekat pada Stacy yg sedang duduk. Pandangan STACY langsung tidak terarah kepadanya. Lantas dia meraih tangan stacy namun ditolak kasar oleh Stacy.
          “saya cakap saya takde papa takdelah. Urgh!” Stacy melepaskan genggaman tangan Akim dan terus memandang ke luar. Akim tergagam dgn perbuatan Stacy. Dia bingung. Namun, dia mengalah.
          “urm. Oke. Maybe u need time, sorry pwincesh if akim kacau.”, Air mata -Stacy suda bergenang. Argh. Aku mmg nak kau pluk aku pegang aku, tapi.. Adira muncul dlm bayangan aku, aku takboleh akim!

________________________________________________________________________________

TETT TETTT.

          ‘awakkk...’, Akim mebuka kotak mesejnya. Nama Pwincesh tertera dgn skrin henpon nya. Lantas dia membalas.
          ‘yerrr awak... =,= r.i.n.d.u’, ringkas Akim mebalas namun membawa seribu erti. Stacy memeluk erat Teddy Bear di biliknya. Kini dia selesa berada di rumah dan Akim pula memilih untuk tinggal di rumah sedara Ayah Malik. Hampir dua hari mereka tidak berjumpa.
          ‘me too awak.. awakk..soryy taw..’, selepas membaca mesej itu Akim terus menghubungi Stacy.

          “chayunq..”, suara Akim sedikit bergetar.
          “awakk..sorry..”, suara Stacy lembut berbicara.
          “sorry? Alala.. napa ni?”
          “sorry saya tak kol awak dua hari ni, tak mesej awak, taklayan awak time kat wad.. sorry k awak..”, akim tertawa kecil.
          “urm. Taknak!”
          “eh taknak apa?”
          “taknak maafkan awak. Awak jahat!”
          “errr.. sorry la mister potato, i miss u oredi. Plizz”, suara Stacy kedengaran begitu lembut dan manja. Terbatal niat AKim untuk terus merajuk. Suara Stacy sahaja sudah mampu membuatkan Akim angau.
          “urm. Oke , tapii mesti ada syaraattt”
          “eh, awak ni mesti ada syarattt jew.” 
          “haha. Haruslah!”
          “apew?”
          “urm. Esok law Akim jumpa, cayunq kena kiss dahi n pipi comel Akim! Banyak kali !”
          “ishhh..gatal tauuu! Sorry, permohonan gagal!”
          “err..awk ne , asal saya bg syarat mesti gagal. Skg ni sape yg majok, akim ke awak ne. Sedeyh la camne.”
          “alala..majok ek? Meh saya panggil Adira..manatau dia nak pujuk ke..”, Akim terpempan mendengar nama Adira disebut!
          “aik? Motip sebut nama dira?”
          “aik? Takleh ke? Bukan awak ngan dier mmg suka pujuk2 kan?”, keadaan seolah menjadi tegang. Sindiran Stacy mengundang gelisah dihati Stacy.
          “ape la awk ne.. takde maknanya nak pujuk2. Saya pujuk awak sorg je tau”
          “urm. Ya la tu.”
          “betul laaa..”
          “urm..no komen!”
          “awak ni childish sgt la. Saya rapat dgn Dira pun psl awak je tak lebih dr itu.”, Kini giliran Stacy tersentak. Terkejut kerana dipanggil ‘childish’.
          “ouh? Childish ek? Takpe. Child ne nak tido. Oke? Sekian, Tima kasih.”, Stacy mematikan talian. Akim terkedu, dia merengus kasar. 


‘hadooy, apa lagi aku buat ne! Hurm.. dear princesh, mmg princesh childish pon, urmm.. takpe kot..childish2 pun, cayunq akim gak kan? Akim , sabar! Itu uniknya Stacy, orang mengenalinya sebgai seorang yg matang, namun bila dekat dgn org tersayang, manjanya memang boleh membuatkan org gila bayang. Rindu sentiasa. 

1 comment:

  1. terbek la,, cpat2 cmbung taw cete nie.. xsaba nk bace agy.. luv this..

    ReplyDelete